Stiekeme actie brengt gefotoshopte foto’s terug in oorspronkelijke staat

Een opmerkelijke ‘hacktie’ van huidverzorgersgigant Dove die onder de noemer ‘Echte schoonheid’ al tien jaar campagne voert tegen het fotoshoppen van modellen. Dove ontwikkelde een fotoshop plug-in gericht op de mensen die het beeld bepalen in de media: de art directors en photoshoppers. De plug-in die ze ‘Beautify’ noemden, brengt zogenaamd een mooie namaakglans op de huid aan, en het is te downloaden met één klik. Maar in plaats van het laten glanzen van de huid van het model, brengt Beautify de foto terug in de oorspronkelijke staat: van vóór de photoshop. Zie de video:

Bron(nen):   Mashable      

3 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Paulraw

    Ach,ook een uitgekookte marketingstrategie van Dove.
    Hun ad wordt als objectieve info gebracht door WEL,met gratis reclame voor Dove als resultaat.

  2. Bart_van_Oerle

    Goed bedacht!

  3. zo maar iemand

    Leuk!

Reacties niet toegestaan