Bij de dood van een ster, bis

Media
door Admin
vrijdag, 26 juni 2009 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Jaren achtereen bleef de donderdag overleden Farrah Fawcett bekend om wat ze lang geleden had gedaan: de hoofdrol spelen in de tv-serie Charlie’s Angels. Van bijgaand affiche zijn ooit 12 miljoen exemplaren verkocht, maar dat was dan vroeger. Na de gloriejaren van de roemruchte tv-serie deed ze verwoede pogingen om terug te komen, maar ook in de showbusiness is dat verdomde moeilijk - helemaal voor een vrouw. Gek genoeg kwam de definitieve verschrompeling na haar robuuste verschijning in Playboy in 1997. Dat kapsel was blijkbaar wel heel erg jaren zeventig. Volgens The New York Times zijn er een boel vergeten actrices met meer talent dan Fawcett, die niet konden opbrengen wat zij wel kon: jaren achtereen optreden in onbetekenende B films. Met hier en daar een cameo-verschijning. En dat alles in de hoop dat na de neergang opnieuw een tijdperk zou volgen van roem en erkenning. De krant schijft op milde, liefdevolle toon: “Not all of her performances will stand the test of time, but what is worth remembering is how hard Farrah Fawcett tried.” In 2006 kreeg ze kanker en behoorde een mogelijke comeback niet langer tot de mogelijkheden. Wel ontving ze toen opeens weer de aandacht waarop ze zo lang vergeefs had zitten wachten. Paparazzi zwermden om haar heen in de hoop een foto te kunnen maken van een geknakte vrouw in een rolstoel die nauwelijks nog op haar benen kon staan. Zo maakte ze op de valreep nog één keer kennis met de bedorven wetten van de showbusiness.