Er komt een gemeenschappelijke TV-terugkijkdienst: NL Ziet

Nu moet je voor het terugkijken van programma’s bij verschillende adressen zijn. Bovendien kun je programma’s van lang geleden niet terugkijken en ook niet alle series en shows. Daarin komt verandering.

RTL, de Publieke Omroep en SBS starten een gezamenlijke abonnementsdienst voor het terugkijken van tv-programma’s. NLziet gaat het heten. Via NLziet kun je tv-programma’s tot een jaar terugkijken.

Hoeveel NLziet gaat kosten is niet bekend. De dienst start begin 2014. Het wordt een abonnementsdienst van de drie platformen die op die moment al bestaan: NPO Uitzending Gemist, Kijk en RTL XL. Via één weg kan de consument dus alle programma’s die hij gemist heeft terugvinden.

Volgens RTL-ceo Bert Habets heeft de consument daar enorm behoefte aan. “Iedereen wil direct toegang hebben en niet meer eindeloos zoeken. Nu bieden we een duidelijke merknaam waar je alles kunt terugvinden.”

Bron(nen):   RTL      

5 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Templein

    Wat zijn de plannen over eventuele kosten voor kijkers?

  2. kletsmajoor

    1. Ik wil géén abonnement maar pay-per-view.
    2. Ik wil niet betalen voor terugkijken van programma’s van de Publieke Omroep.

  3. Diederdick

    Pure angst voor Netflix

  4. reageermeneer

    Eerst een zielig verhaal ophangen dat er bezuinigd wordt op de P.O. Daarna een demonstratie tegen deze bezuinigingen in scene zetten. Nu een on-demand service het leven in roepen om de kijker, die al via de belasting heeft betaald voor alle P.O. programma’s, nogmaals te laten betalen. Probeert de P.O. hiermee sympathie te kweken bij de kijker?

  5. Jens Borghardt

    Het terugkijken van programma’s via 1 adres gaat allang prima hoor, via http://www.gemistgemist.nl. Benieuwd wat dit teweeg gaat brengen. Misschien wel niet zo heel erg veel, tenzij Nederland nu toch klaar is om te gaan betalen voor online tv content. Als je kijkt vanuit het perspectief van jongeren dan kun je je ook afvragen of de traditionele zenders zichzelf niet echt buitenspel zetten met het betaalmodel. Zij zijn immers sowieso gewend om meer via Youtube te kijken, en dat is allemaal gratis.

Reacties niet toegestaan