Hoe de iPad de kranten overeind houdt

Rupert Murdoch, baas van NEWS Corp, kijkt met tevredenheid toe hoe Apple zijn iPads aan de man brengt. Dit jaar gaan er vermoedelijk zo’n 15 miljoen tabletten van de hand en dat zullen in 2012 circa 40 miljoen zijn.
Prima ontwikkeling voor de man die steeds verder gaat met het aanleggen van betaalmuren rondom titels als The Wall Street Journal, The Times en The Sunday Times.
Want straks willen mensen met hun iPad overal en ten allen tijde weten wat er in de wereld gebeurt en daartoe hebben ze zijn informatiebronnen nodig. Natuurlijk moeten ze daar iets voor betalen en dat gaat wat Murdoch betreft zeker gebeuren. The Wall Street Journal heeft al veel online-abonnementen en scepsis over de recente ontwikkelingen bij The Times (de bezoekcijfers zakten dramatisch toen er op het web opeens voor de krant uit Londen moest worden betaald) wuift hij weg. 
Zo maakt Apple als het ware de geesten rijp om op het web dadelijk te betalen voor de producten van Murdoch – een mooi monsterverbond.

Bron(nen):   The Australian