Hyves blijkt voor de Telegraaf een grote miskoop

Het sociale netwerk Hyves blijft qua financiële prestaties ver achter bij de hoge verwachtingen van moederbedrijf Telegraaf Media Groep (TMG). de kloof is zo groot dat de uitgever de interne winst- en omzetdoelen voor Hyves in 2012 nu al heeft afgeschreven, melden betrokkenen.
Bij Hyves is het belangrijkste punt van zorg de afnemende activiteit van leden. Gebruikers stappen massaal over op het concurrerende platform Facebook. Sinds januari kalfde het aantal Hyvespaginabezoeken af van 200 miljoen tot minder dan 150 miljoen in oktober.TMG bekijkt hoeveel lager de lat moet worden gelegd voor de dochter, die een jaar geleden is ingelijfd voor € 43 mln. Het gaat beroerd met De Telegraaf. Abonnees lopen massaal weg bij de moederkrant, en daardoor neemt ook het aantal en de prijs van de advertenties af. Internet moet redding brengen en daarbij was de peperdure overname van Hyves een belangrijke stap.
Vandaag maakt De Telegraaf bekend wat de strategie wordt op internet.

Bron(nen):   De Telegraaf