Twt de sterren uit de hemel

Geinig om te lezen dat Snoop Dog H&M-onderboeken draagt? Of dat Kim Kardashian graag haar haar insopt met Dove shampoo? Het brengt de sterren wel wat dichterbij en uit de onaantastbare sfeer van Tinseltown. Maar ja, alles blinkt en aan alles moet geld worden verdiend. En als je denkt dat Twitter daaraan ontsnapt, think again!

In de VS ontvangt Kim zo’n $10.000 per tweet waar zij –terloops– een product op positieve wijze noemt. Daarmee staat zij ruimschoots bovenaan in het rekeningtweeten. Snoop Dog kruipt achter haar met $8.000 p/t, Paula Abdul strijkt rond de $5.000 op. Maar het kan nog gekker. Charlie Sheen harkte tijdens zijn zelf-vernietigende episode maar liefst $50.000 per tweet bij elkaar. De grootste gemene deler is Ad.ly, het bedrijf tussen de tweetende ster en het merk. Het berekent de prijs aan de hand van het aantal volgers en hoe zij reageren op de tweets met het delen ervan en retweets. Mogen we je nog een illusie armer maken? Die sterrentweets worden natuurlijk niet door henzelf geschreven. Daarvoor huren ze jonge, gretige tweet ghostwriters in om binnen 140 tekens de ware gevoelens van de beroemdheid de tweether in te sturen.

Bron(nen):   Vulture