De Lomo wordt steeds populairder, dankzij Instagram

Media
vrijdag, 11 mei 2012 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Dat Facebook voor 1 miljard dollar Instagram, de smartphone-app en bijbehorend sociale netwerk, onlangs heeft overgenomen, bevestigt dat heel veel mensen foto's met interessante filters willen maken. Met de grote belangstelling voor de app stijgt ook de interesse voor de eenvoudige analoge, van oorsprong Russische, Lomo camera. Lomography, het Oostenrijkse bedrijf dat de camera’s maakt, heeft al 12 nieuwe winkels winkels geopend, waaronder een in Amsterdam. "Nadat mensen filters op Istagram hebben uitgeprobeerd, willen ze het echte werk doen," zegt Fiegl, een van de oprichters van het 20-jaar oude Lomography op de site van Time.
Lomography verkoopt behalve camera's ook accessoires, film, kleding en boeken. Volgens Fiegl zijn mensen vaak verbaasd dat op de Lomography website zo’n 8.000 beelden per dag worden geüpload en het ongeveer 2 miljoen unieke bezoekers per maand heeft. "Lomography is een niche", zegt hij. "Maar vanuit dat perspectief is het een enorme gemeenschap."
Bron(nen): Time