Netflix komt met een peperdure serie. De serie omvat 10 delen en kost $90.000.000, of wel 9 miljoen per aflevering. De hele tocht van Marco Polo naar China wordt in beeld gebracht. Ook zijn ontmoetingen met de keizer en met de heersers die hij onderweg tegenkwam zijn te zien.
Netflix hoopt dat de serie internationaal een groot succes wordt. Het bedrijf is begonnen met het bestormen van de wereld. Maar het wil nog niet erg vlotten. De groei valt tegen. Marco Polo moet een grote hit worden die zorgt voor een doorbaak buiten de VS
Marco Polo de oplichter die waarschijnlijk maar net over de grens is geweest en vooral veel mensen in de kroeg daar heeft gesproken.
Netflix is een verlopen videotheek met enkel B films en het 1e seizoen van een aantal goede series. Ik denk dat een degelijk aanbod vele malen belangrijker is voor groei op de lange termijn. Een aantal degelijke Netflix Originals zal echt niet voor een kantelpunt zorgen….
Helemaal met je eens. Ik heb een paar maanden de valse hoop gehad dat er een fatsoenlijk aanbod zou komen en dat je net als bij Spotify een 99% score zou hebben bij de keuze van je film maar helaas… Ik heb opgezegd.
(in antwoord op Zmirlap)De vraag blijft: waarom?
Omdat het niet echt wil vlotten
(in antwoord op Burgermans)