Niemand lijkt nog meer geld te willen steken in De Pers

De Pers was een leuke krant, maar er moesten jaarlijks miljoenen bij om hem uit te geven. Toen De Pers stopte dacht directeur Ben Rogmans dat hij voldoende geld bijeen zou krijgen om De Nieuwe Pers (DNP)  te starten. DNP zou de oude pers zijn, maar dan online.

Dat avontuur gaat echter vooralsnog niet door. De investeerders die belangstelling toonden trokken na lezing van het business plan hun chequeboek toch maar niet: DNP zou tienduizenden betalende abonnees nodig hebben om de kosten te dekken en rendement was ongewis.

De digitale opvolger van het gratis dagblad De Pers zou via een applicatie voor iPad en iPhone worden gepubliceerd. Een los nummer zou 79 cent kosten, een maandabonnement 2,49 euro.

Toch jammer, want De Pers was even duur als leuk.

2 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. meneerjansen

    idd jammer…. nu wissel ik de metro en spits af met om de dag toiletpapier…. met alle respect;)

  2. Cornelis Berend

    Dit is nou een geknipt project voor crowd-sourcing. Lukt het je om de financiering rond te krijgen, dan was er dus vraag naar. Bovendien heb je dan geen financier in je nek. Lukt het niet, dan is niemand z’n geld kwijt.

Reacties niet toegestaan