Waarom je niet alles moet geloven dat je op Welingelichte Kringen leest

We gebruiken maar 10% van onze hersenen. Ben je creatief? Dan heb je waarschijnlijk een dominante rechterhersenhelft. Met een hersenscan kunnen ze je pincode jatten. En functionele MRI is onzin, want je meet er zelfs hersenactiviteit mee in een dode vis! Zomaar wat beweringen die al jaren rondzingen in de media. Volgende schrijfsters van het onlangs verschenen boek Kijken in het brein allemaal niet waar. In hun boek leggen ze de geïnteresseerde lezer helder uit waarom niet. Op een luchtige en toegankelijke manier laten ze zien hoe het moderne hersenonderzoek in zijn werk gaat en wat je wel en niet kunt meten met hersenscans. De hersenen zijn hot, zeggen Nienke van Atteveldt, Sandra van Aalderen en Meike Grol, maar als gevolg daarvan komen er regelmatig berichten de wereld in die op z'n minst te kort door de bocht zijn. Een standaard persbericht of tweet van 140 tekens kan zelden de nuances van wetenschappelijke onderzoek tot zijn recht laten komen. [caption id="attachment_463083" align="aligncenter" width="630"]voorkant_omslag_Kijkeninhetbrein_breed omslag Kijken in het brein[/caption] Met de kennis uit dit boek weet je beter welke wondere wereld er schuil gaat achter het hersenscanonderzoek. Zodat je zin en onzin op dit gebied beter van elkaar kunt scheiden. Wij bij Welingelichte Kringen zijn al aan het lezen geslagen. Kun je ons voortaan tenminste wel geloven als het over het brein gaat.

Bron(nen):   Kijken in het Brein  Kijken in het brein op FB  Bestellen?  

3 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Burgermans

    Hopelijk worden de wetenschappelijke bijdragen van onze Jeanette na het lezen van dit boekje van een wat hoger niveau.

    • Apekool

      Berichtjes worden hersenloos doorgeplaatst of fout samengevat.

      Discussies zijn ausradiert: teveel commentaar op slechte spelling en dikke fouten denk ik.

      De relevantie van wel.nl is niet erg hoog meer met voornamelijk ANP berichtjes. Het begon ooit hoopvol, met berichten uit Duitse, Franse, Engelse, Israelische kranten… ik verwijs u graag naar http://www.voxeurop.eu/nl

      (in antwoord op Burgermans)
  2. Paulraw

    Is gewoon een advertentie.Je moet creatief zijn met die adv. blockers nietwaar?
    Onder artikel link naar bestellingspagina AKO.

Reacties niet toegestaan