Motherbook: facebook voor moeders

Facebook lijkt ideaal voor het uitwisselen van levensgebeurtenissen als ‘baby eet eerste soepstengel’, maar kennelijk is dat nog niet genoeg. Vanaf morgen gaat Motherbook online, een initiatief van 2 ondernemende Nederlandse moeders, Sabrina Raphael en Mirjam Leslie-Pringle, die vinden dat er behoefte is aan een sociale netwerksite waarbij de interactie tussen moeders centraal staat, omdat facebook onoverzichtelijk is geworden. Behalve tips en ervaringen uitwisselen, kun je er ook online winkelen natuurlijk.

In de VS is een soortgelijk initiatief, Café Mom, al een groot succes: de website stond in de top 50 nieuwe sites van Time en was goed voor 5 miljoen euro aan investeringen. Moederschap wordt steeds meer synoniem voor kassa.

 

Bron(nen):   Motherbook  Het Nieuwsblad  Café Mom  

2 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. WimB

    Joepie, de ‘new economy’ blabla is nog steeds niet uitgewerkt. We leggen het nog één keer uit: Als iets op een lijstje van nieuwe dingen verschijnt en er wordt 5 miljoen in geïnvesteerd, zou het een succes kunnen worden (kunnen dus). Als er winst wordt gemaakt nadat er 5 miljoen is terugverdiend, dan is het daadwerkelijk een succes.

  2. Heldoppantoffels

    Goed initiatief! Op voorwaarde dat alle moeders ons het geleuter over hun kind op Facebook besparen. 🙂

Reacties niet toegestaan