Apple is voor vrouwen

‘Maakte Apple ook maar afstandbedieningen,’ verzucht Bridget Brennan, deskundige op het gebied van koopgedrag van mannen en vrouwen, in Forbes. Afstandsbedieningen zijn immers ondingen. Je hebt er vaak twee voor nodig om één ding te bereiken (televisie kijken of een video afdraaien) en als zo’n klus zou worden overgelaten aan Apple zou het elegant en simpel gaan, denkt Brennan.
Want een van de geheimen van Apple, denkt zij, is dat het stiekem een merk is voor vrouwen. Dat moet stiekem, want anders kost het marktaandeel. Maar vrouwen bepalen 80 procent van de consumenten uitgaven, dus populariteit bij vrouwen is voor fabrikanten heel belangrijk.
En vrouwen vinden bij consumentenelektronica, meer dan mannen, twee dingen vooral van belang: gebruiksvriendelijkheid en schoonheid. Op die twee punten is Apple hoog verheven boven de concurrentie.
Wat Brennan betreft mag Apple ook televisies gaan maken. En afstandbedieningen.

Bron(nen):   Forbes