Stadsverkeer, nu nog gevaarlijker

Samenleving
door Admin
donderdag, 06 mei 2010 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Als bewoner van de hoofdstad bood bijgaand bericht ons onmiddellijk een visioen. De driewielscooter van Piaggio die hier wordt getoond kan niet anders dan een doorslaand succes worden op onze Amsterdamse fietspaden en rijbanen. En het gevaar op straat alleen maar groter maken. Even een resumé. In Amsterdam houden wel erg veel mensen zich niet aan de geldende regels. Stoppen voor stoplichten, voorrang verlenen, maximum snelheid... is allemaal voor sukkels, de echte Amsterdammer gaat lekker zijn eigen gang. Dit is een stokoud gegeven, maar in korte tijd kwamen daar 2 zaken bij. Ten eerste de scooter met zijn veelal jeugdige eigenaar, een doorslaand succes, maar ook bloedjelink want de meeste berijders zitten propvol testosteron en hebben weinig kaas gegeten van de mores in het verkeer. Verder kennen een aantal fietspaden sinds enige tijd verkeer in beide richtingen wat in Amsterdam zoveel betekent als dat alle fietspaden voortaan in beide richtingen kunnen worden bereden, ook door opgevoerde scooters. Gevolg, uit alle hoeken en gaten loert een dodelijk gevaar en intussen wordt de gemotoriseerde brigade alleen maar groter. Als u een willekeurige Amsterdamse scooterdealer passeert is de kans groot dat de groothandel zojuist 30 nieuwe scooters in plastic verpakking afleverde, voor de deur wachtend op een eindeloze stroom nieuwe klanten. Terug naar bijgaand bericht in de Neue Zuercher Zeitung. Deze driewieler van Piaggio met een 125 cc motor is een prachtige machine om op plaats te nemen zonder motorrijbewijs, want dankzij het derde wiel mag je er met je autorijbewijs mee de weg op. Hier zaten werkelijk vele bewoners van de hoofdstad op te wachten en de gevolgen zullen we binnenkort zonder twijfel met eigen ogen kunnen aanschouwen. Overigens is er geen sprake van dat Welingelichte Kringen zich van de weg laat duwen. Wij beschikken sinds kort over een krachtige Honda Transalp en blijven u ook in de toekomst op de hoogte houden van de Amsterdamse asfaltjungle.