Misverstand over wijn kost restaurantbezoeker 3750 dollar

Toen Joe Lentini pasgeleden een zakendiner had in Atlantic City (VS), bestelde hij wijn. Hij had zijn bril niet op, noch had hij ervaring met wijn en daarom vroeg hij aan de serveerster om een wijn aan te bevelen. Ze wees de Screaming Eagle uit 2011 aan op het menu. Lentini vroeg;  “Hoe duur is die?”, waarop de serveerster zei: “Zevenendertig-vijftig.”

Lentini’s zakenpartners waren het eens met zijn keuze en de wijn werd besteld. Maar aan het eind van de avond kwam de rekening. Die was ruim 4000 dollar. Bovenaan stond de Screaming Eagle voor 3750 dollar. Een zakenpartner: “We kregen allemaal een hartverzakking.”

De gasten klaagden dat de serveerster misleidend was geweest toen ze de prijs van de wijn noemde. Gelukkig gaf het restaurant een korting van 2200 dollar op de rekening, wat onder protest door de gasten werd geaccepteerd.

Volgens het restaurant staan zij bekend om hun bijzondere wijnen en is de man zowel door de serveerster als door de sommelier gevraagd of hij voor deze wijn koos. Bovendien claimt het restaurant dat Lentini al achter de prijs kwam vóór de rekening er was, maar was de fles al open en hield hij zijn mond. Lentini bestrijdt dat natuurlijk.

En hoe was de wijn dan? Lentini: “Die was ok. Hij was goed. Hij was niet fantastisch. Hij was niet slecht. Hij was prima.”

 

Bron(nen):   Daily Mail      

2 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Windows 8

    “hij had zijn bril niet op” en was te lui die op te zetten?

Reacties niet toegestaan