McDonald's experimenteert met quinoa en linzen

Samenleving
woensdag, 31 december 2014 om 8:39
welingelichtekringen header 1
Je herkent The Corner in Sydney alleen als McDonalds aan de ondertitel van het logo. Zowel de inrichting als het menu doen in niets denken aan de Amerikaanse fastfoodketen: de meubels zijn van hout, de muren strak wit en er staan gezonde salades op het menu, die bovendien aan je tafel worden geserveerd. The Corner is een omgebouwde McCafé en dient als een soort laboratorium voor nieuwe gerechten en drankjes. Duidelijk is dat McDonald's op de gezonde toer gaat. Op de kaart staan broodjes en salades met ingrediënten als rijst, quinoa en linzen. Ontbijten kan met vers fruit en muesli. Daarnaast is meer aandacht besteed aan de kwaliteit van de koffie. In oktober introduceerde McDonald's ook al een nieuw concept, namelijk het broodje met beleg naar keuze. De broodjes werden net als in het Australische restaurant aan tafel geserveerd. Het gaat de laatste tijd slecht met 's werelds bekendste fastfoodketen. Om het tij te keren wil McDonald's haar ongezonde imago verbeteren en zich meer presenteren als restaurant.
Bron(nen): De Standaard