Hoe je indruk kan maken op je schoonouders

Samenleving
vrijdag, 16 oktober 2015 om 16:09
welingelichtekringen header 1
Cadeaus zijn niet de sleutel tot een betere relatie met je toekomstige schoonouders, als ze jullie relatie afkeuren is het beter om te laten zien dat je een goede invloed hebt op hun kind. Daarnaast is het makkelijker om de goedkeuring te winnen van de moeder dan de vader. Dit blijkt uit interviews met Grieks-Cypriotische kinderen en hun ouders. Kinderen kiezen regelmatig voor partners die hun ouders niet zien zitten. Zo kunnen ze voor iemand kiezen op basis van het uiterlijk, terwijl de ouders meer bezig zijn met zijn of haar sociale status en familieachtergrond. Ouders die het niet eens zijn met de partnerkeuze van hun kind, proberen de partner zo snel mogelijk weg te manipuleren. De beste manier om hierop te reageren is door terug te manipuleren en ervoor te zorgen dat je toekomstige schoonouders je accepteren als de partner van hun kind. Ouders maken gebruik van verschillenden tactieken om de relatie te beëindigen, zoals het omkopen of zelfs bedreigen van de partner van hun kind. Daarnaast maakt hun eigen kind ook gebruik van manipulatie tactieken zoals laten zien dat hun partner ze gelukkig maakt. Er is echter maar weinig bekend over de tactieken die de partner van het kind gebruikt om zijn toekomstige schoonouders te beïnvloeden. Het eerste deel van de studie was een vragenlijst met open vragen, hieruit kwamen 41 verschillende manieren waarop partners hun toekomstige schoonouders proberen te beïnvloeden. Zo worden de schoonouders uitgenodigd om te komen eten, krijgen ze cadeaus of worden ze terecht gewezen door hun toekomstige schoonzoon. Het tweede en derde deel van de studie onderzocht welke tactieken het meeste gebruikt worden en welke het beste werkt. Volgens de studie werkt de ‘Ik ben goed voor uw kind’-tactiek het beste. Door te laten zien dat je een goede invloed hebt op hun kind, kun je hun vertrouwen winnen. De tactiek waarbij de toekomstige schoonouders gepaaid worden met diners en cadeaus blijkt het minst effectief te zijn.
Bron(nen): Eurek Alert