Zo maak je een onvergetelijke indruk volgens een meester-netwerker

Je kunt op een borrel natuurlijk gewoon wat nietszeggende gesprekjes voeren en aan het eind tevreden zijn met een paar nieuwe visitekaartjes op zak. Maar vermoedelijk ben je een week later compleet vergeten met wie je gesproken hebt en zul jij ook geen diepe indruk hebben gemaakt. Dat kan beter, aldus marketingconsultant Jon Levy.

De afgelopen zes jaar bouwde hij een netwerk op van meer dan 400 interessante mensen waaronder Nobelprijswinnaars en Olympische atleten. En het mooie is: hij kent ze allemaal nog en zij hem waarschijnlijk ook. Zijn truc is simpel: “We onthouden dingen veel beter als ze opvallend of nieuw zijn. Dus als ik echt iemand wil leren kennen dan creëer ik een memorabel moment dat kan dienen als traditie.”

In plaats van te vragen wat iemand doet of hoe het met hem gaat, benadert Levy mensen op een onvergetelijke manier. Dat kan door met een fles drank op iemand af te stappen en direct samen een borrel te drinken, maar ook door een opvallende vraag te stellen.

Zo vroeg hij aan een manager van Tinder wat het eerste is dat mensen vragen als ze horen waar ze werkt. Ze begon te lachen en antwoordde: “Mannen vragen altijd beschaamd of medewerkers de persoonlijke berichten kunnen lezen van gebruikers.” Levy weet nu dat hij haar nooit zal vergeten en zij hem hopelijk ook niet.

Bron(nen):   Business Insider