H&M gebruikt zestigjarig model voor nieuwe badpakken campagne

De modewereld is nog erg gebrekkig als het gaat om diversiteit.  Modellen zijn vaak jong, wit en vooral erg dun.  Toch toont de nieuwe campagne van het Zweeds mega modeconcern H&M een heel opvallend model in badpak.  Namelijk: de zestigjarige  Gillean McLeod. Het is niet voor het eerst dat de H&M probeert te breken met de vastgeroeste eisen aan modellen.  Zo was de meest recente modeshow een ongebruikelijke show, met dikkere, dunnere, oudere, getinte en transgender modellen op de catwalk. McLeod is niet de enige die pas na het pension furore maakt als model. Zo is de zestigjarige Fransman  Philippe Dumas - die eerder een carrière in de filmindustrie had - ook hard op weg naam te veroveren in de modellenwereld.  Nog een ander voorbeeld is het  zestigjarige model Yasmina Rossi. 'Het heeft me negen jaar pilates, zwemmen en wandelen gekost om in vorm te geraken en mijn schouders los te maken. Niets maakt je ouder dan een slechte houding. Het is iets waar ik elke dag aan moet werken.' aldus Gillean McLeod  in  De Standaard.  

Stunning stylist @gilleanm launched her modelling career when she was over 50. Today she tells #HMMagazine how she wants to feel when she puts her bathing suit on. Hit the link in our bio to see and shop this season's big swimwear edit!

A photo posted by H&M (@hm) on

Bron(nen):   De Standaard   Motto