Vader preekte vlak voordat dochter verongelukte over het verlies kind

Samenleving
woensdag, 18 april 2018 om 16:48
71337712 l
Dominee Wijnand Zondag over hoe het is voor een gelovig mens om het liefste wat hij heeft, zijn kind, te verliezen. Hoe blijf je dan nog van God houden? De volgende ochtend werd zijn geloof beproefd: De veertienjarige Rhodé Zondag, zijn dochter, kwam onder een bus toen ze van school naar huis fietste. Zondag begint zijn preek met voorbeelden van mensen die hun geliefden op jonge leeftijd verloren en vraagt zich af: ‘Als ik zie wat zij moeten meemaken, wat heb ik dan te zeggen?’ Hij wijst onder meer op staatssecretaris Paul Blokhuis, die zijn dochter verloor en onlangs in een interview openhartig vertelde dat hij nog elke minuut aan haar denkt. ‘Kun je dan zeggen: Uw wil geschiede? Het zal je dochter maar zijn.’ In zijn preek concludeert hij dat het erom gaat het eens te worden met Gods wil, zelfs als die wil eruit bestaat dat je een geliefde moet verliezen. "Het zou je dochter maar zijn. En kunnen we dan ook zeggen: Heer, Uw wil geschiede? Dat is wel wat Jezus aan Zijn discipelen leert. Jezus zegt: 'Wie volgt Mij? Ik zal de dood overwinnen.' Nu jaagt de dood geen angst meer aan. Jezus heeft de duivel en de dood verslagen. Wie in Hem gelooft heeft eeuwig leven." De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval waarbij het meisje om het leven kwam.