Einstein had veel kronkels in zijn hersenen

De patholoog Thomas Harvey die de hersenen van Albert Einstein na zijn dood in 1955 zou onderzoeken, overleed voordat hij daaraan toekwam. Hij sneed nog wel Einsteins hersenen in plakken en maakte er 14 foto’s van. De foto’s (zie hieronder), voor het eerst gepubliceerd in het tijdschrift Brain, onthullen dat de briljante natuurkundige in zijn grijze cellen extra vouwen had

Onderzoekers van National museum of Health and Medecine in Washington kwamen na bestudering van de foto’s tot de conclusie dat vooral de frontale kwabben, het gebied van het abstracte denken en plannen, ongewoon ingewikkelde vouwen hadden, schrijft Live Science. Hierdoor was Einstein in staat mentale gedachtensprongen te maken die onder meer resulteerden in de relativiteitstheorie.

Bron(nen):   Live Science

1. The Final Countdown

Rare kronkels dan wel te verstaan. Waar heb je die voor nodig ? Je kunt toch ook zonder hersenen leven ??

2. Dead Silence

Je ziet inderdad steeds meer mensen rondlopen die alleen hun kleine hersenen gebruiken. Dus ja, je kan zonder grote hesenen leven blijkbaar.

3. nico