Zo zorg je dat je er jonger uitziet: verbeter je houding

Als je een dagje ouder wordt, krom je als vanzelf een beetje de rug. Dat heeft te maken met het zwakker worden van spieren en skelet. Doordat we zoveel op onze smartphone en laptop bezig zijn, wordt dat proces nog versneld. Voor je het weet, zie je eruit als een oud mannetje, of vrouwtje en dat wil je natuurlijk niet.

Gelukkig is er op eenvoudige wijze wat aan te doen. Doe deze oefeningen drie minuten per dag en blijf kaarsrecht. En ja, dan zie je er echt jonger uit.

1. Ga met je rug tegen de muur staan
Hielen, billen, schouders en hoofd tegen de muur. Houd dat maar eens een halve minuut vol.

2. Doe de berg-houding
Deze yoga-pose verbetert de houding. Ga rechtop staan, ontspan je schouders en duw ze naar achteren. Trek je navel in en zet je voeten op heupbreedte. Maak je lang door je voor te stellen dat er een draadje uit je hoofd komt dat aan het plafond hangt. Doe deze oefening tien seconden per dag.

3. Rol met je schouders
Als je inademt, trek je je schouders op tot je oren. Bij het uitademen rol je ze naar achter en laat je ze zakken. Herhaal dit tien keer.

4. Stretch je schouders
Druk je rechterhand op je linkerschouder en duw een beetje met je linker arm. Span je buik en houd deze houding twintig seconden vast. Wissel dan van kant.

5. Maak een dubbele kin
Deze is heel simpel: leg twee vingers op je kin en duw je hoofd zacht naar achter. Probeer zoveel mogelijk een dubbele kin te krijgen.

Bron(nen):   Het Laatste Nieuws