Netflix test reclameblokken. Kijkers zijn boos

Een van de grote voordelen van Netflix ten opzichte van normale televisie is het volledig ontbreken van reclame. Maar daar komt misschien wel verandering in. Netflix blijkt namelijk te experimenteren met commercials. Tot grote onvrede van de abonnees.

Vooralsnog gaat het enkel om promotiefilmpjes voor films en series van Netflix zelf. Volgens de streamingdienst is het enige doel om de kijker nog beter van dienst te kunnen zijn. “Dit is een vervolg op de videopreviews die het enkele jaren geleden invoerde”, klinkt het. “We zagen dat die de zoektijd van onze gebruikers drastisch verminderden. We bekijken nu of die extra aanbevelingen gebruikers nog sneller naar content kan leiden die hen interesseert.”

De filmpjes worden slechts bij een klein aantal gebruikers getest en ze kunnen vrij eenvoudig overgeslagen worden. Toch is er veel commentaar. Op Twitter spreken abonnees van ‘irritante reclame’ en ze wijzen erop dat Netflix een betaalde dienst is. “Je betaalt toch om reclame te vermijden,” merkt een twitteraar op.

Bron(nen):   HLN