Baas van NASA: "We zijn aardig op weg om buitenaards leven te vinden"

vrijdag, 22 februari 2019 om 12:44
NASA speurt overal in het universum naar buitenaards leven en de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie is 'goed op weg om het te vinden', zei directeur Jim Bridenstine tijdens het afscheid van Marsrover . De organisatie speculeert al langer over de ontdekking van buitenaards leven elders in het universum. Steeds weer duiken er planeten en plekken op waar mogelijk leven zou kunnen zijn, maar nu wordt voor het eerst beweerd dat sporen van leven ook echt binnenkort kunnen worden vastgesteld. Toekomstige missies naar Mars moeten het mogelijk maken om samples te verzamelen op de rode planeet en die mee terug te nemen naar de aarde. Hierin kunnen wetenschappers dan hopelijk tekenen vinden die levende dingen hebben achtergelaten. "We kunnen samples bestuderen en vaststellen of er een biosignatuur in zit," zei Bridenstine tegen . "Het doel is om leven te ontdekken in een andere wereld. Dat is wat we willen bereiken. En omdat we daar met zoveel geweldige mensen aan werken zijn we goed op weg om dat doel te behalen." Bridenstine merkt op dat een heleboel observaties van Mars tonen dat het een veelbelovende plek kan zijn voor buitenaards leven. In complexe organische moleculen zijn de bouwstenen voor leven gevonden en er is water onder het oppervlak aanwezig. Tot nu toe heeft NASA nooit bewijs van leven gevonden op Mars of waar dan ook in het heelal, maar de organisatie suggereert nu dat de rode planeet geschikter is dan verwacht.
Bron(nen): The Independent