Veel KLM-ers houden niet meer van gladde Camiel

KLM-baas Camiel Eurlings krijgt steeds meer kritiek van zijn personeel, onder wie hoge managers.

Eurlings wordt verweten ’op de bok’ te weinig leiderschap en visie te tonen om het nog altijd winstgevende KLM in rustig Nederlands vaarwater te brengen met behoud van banen en een ’blauwe identiteit’. In de crisis waarin Air France KLM verkeert – de staking van de Franse piloten houdt aan – speelt Eurlings geen merkbare rol.

Tal van interne KLM-bronnen van de Telegraaf wijten dat aan „de ellende bij Air France, waar bergen in Nederland verdiend geld heen moet”. De teneur: „Wij willen niet in die afgrond meegesleurd worden. Eurlings moet daarin ferm het voortouw nemen in plaats van mooi weer te spelen aan de hand van de Franse bazen.”

Volgens De Telegraaf zouden veel KLM-ers, ook managers, klaar zijn met gladde Camiel.

 

10 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Desperanto

    Iemand die hier verbaasd over is?

  2. Jannie Ooms

    De hoogste ambtenaren van zijn ministerie slaakten ook al een zucht van verlichting toen Eurlings verdween. Een bourgondisch type, natuurlijk uit de Limburgse kweekvijver van het CDA. Maar vooral was de man een gladde praatjesmaker, ook als minister al, zwaar leunend op zijn ambtenaren. In de politiek werd bepaald niet tegen deze CDA wonderboy opgekeken.

  3. Lio

    Eurlings is een rat. Dat zie je direct aan zijn gedrag. Veel gelul en grote bek en weinig inhoud.

    • kletsmajoor

      Dat zie je online ook weleens 😉

      (in antwoord op Lio)
    • Dead Silence

      Heeft hij geleerd van z’n ouwe heer. Ook zo’n inhoudsloze decibeldistributor.

      (in antwoord op Lio)
  4. Burgermans

    Ik mag Camiel Eurlings wel: sympathieke man, leuke uitstraling en zeer bij de pinken.

  5. steekmug

    Air france gedeelte laten klappen dan KLM koopt air france terug voor symbolisch bedrag
    Jonge werkloze KLM school piloten op air france vliegtuigen( dure ontevreden franse piloten overboord gezet) zetten voor butgetvluchten via air france en de KLM hogere piloten de reguliere intercontinentale vluchten laten uitvoeren. win win en geen nieuwe maatschappij nodig ivm landingsbaanrechten/kosten.

Reacties niet toegestaan