Tiger Woods weg? Kijkers ook

Eerder al trokken de sponsors van Tiger Woods sombere gezichten, toen bleek dat de voorbeeldige golfer aan het thuisfront een steekje had laten vallen.  Maar behalve de sponsors en het gezinnetje zelf zijn er nog meer gedupeerden. 
Want wat blijkt? 
De kijkcijfers van golftoernooien storten in als Woods niet meedoet. En dat is pech voor de tv-stations die deze uitzendingen aan de man trachten te brengen.
Vorig jaar is hier al enige ervaring mee opgedaan toen Woods sukkelde met een knieblessure gedurende meerdere maanden. Volgens onderzoeksbureau Nielsen kelderden de kijkcijfers toen met 50 procent. 
Hiermee komen ook de advertentietarieven onder druk te staan. En dat stonden ze al. In verband met de recessie was er dit jaar ten opzichte van 2008 een krimp van 124 miljoen dollar.
Voor veel fans betekent golf gewoon Woods, en niets anders. Woods zorgde voor miljoenen nieuwe liefhebbers sinds hij in 1996 professional werd. 
Voorlopig is de supergolfer even uit beeld, maar dat wil niet zeggen dat de tv hem helemaal is vergeten. 
In de vele talkshows in de VS worden aan de lopende band keiharde grappen over hem gemaakt. Tot verdriet overigens van de sponsors die nou juist hun goede geld in Woods stopten, omdat hij zo’n voorbeeldige uitstraling had.

Bron(nen):   Reuters