De spelers met de beste sponsorcontracten zijn allang naar huis

Media
door Admin
vrijdag, 09 juli 2010 om 00:00
welingelichtekringen header 1
In zekere zin is de wereld van de sportsponsoring overzichtelijk. Je hebt de merken Nike, Adidas en Puma, en alledrie willen ze graag dat de hele wereld op hun schoenen voetbalt.
De WK in Zuid-Afrika is wat dat aangaat een prachtig podium en het helpt als de grote voetbalsterren op jouw schoenen spelen. Dus iedere fabriek gaat op zoek naar de beste spelers, biedt ze mooie contracten aan en zorgt dat voor het toernooi begint de meest mooie reclamefilms klaarliggen met hun sterspelers.
Zoals wel vaker, was de Nike-film de mooiste (zie de 2de link). in 'Write The Future' komen al de bekende sterren langs - denk aan Didier Drogba, Christiano Ronaldo, Wayne Rooney, Fabio Cannavaro. De film is wervelend, jammer alleen dat de hofdrolspelers een roemloos toernooi speelden en allang weer thuis zitten.
Adidas komt veel beter uit de strijd. Als officiele sponsor van de FIFA duikt de naam steeds opnieuw op in de media en bovendien is de Jubalani van deze firma afkomstig, de bal die nooit doet wat spelers willen. Puma pakte het allemaal iets minder ambitieus aan. En zoomde in op Afrika als het voetbalcontinent van de toekomst, zie de derde link.
Intussen zijn de grote spelers die zondag in de finale staan - Robben, Sneijder - over het hoofd gezien, toen de markt voorafgaand aan het toernooi werd verdeeld.