Er zijn wel miljoenen afgestudeerde Indiërs, maar ze kunnen niet veel

Curieus verhaal in de Wall Street Journal. Call Centre 24.7 Customer is op zoek naar 3.000 jonge Indiërs om in het Engels klanten te woord te staan per mail en telefoon. Er worden jaarlijks tientallen miljoenen Indiërs opgeleid die geschikt zouden moeten zijn voor die vacatures, maar het lukt niet hen te vinden. Ze spreken geen fatsoenlijk Engels, ze weten uberhaupt niet zo veel of er mankeert iets anders aan, maar vinden kan het bedrijf ze niet.
In de hele westerse wereld wordt met enige angst gesproken over de aanstormenden miljoenen hoog opgeleide Aziaten. "Met deze bevolkingsomvang en deze scholingsinspanning zou het een fluitje van een cent moeten zijn om mensen te vinden, maar het lukt van geen kant," zegt S. Nagarajan, oprichter van het bedrijf.
De verstikkende bureaucratie lijkt onder meer de oorzaak te zijn van het feit dat er veel wordt opgeleid, maar niet altijd effectief.
Wie wakker ligt van de aanstormende Aziatische talenten moet het stuk in de Journal even lezen. Het ligt genuanceerder.

Bron(nen):   Wall Street Journal