Broccoli en zes andere dingen die je beter niet kunt eten voor je gaat sporten

Tijdens het sporten heb je koolhydraten nodig. Het is dus belangrijk om veel te eten voor je aan een zware training begint. Het liefst een uur van tevoren, zodat het niet te zwaar op de maag ligt, maar niet alle eten is geschikt. Je maag en darmen kunnen namelijk niet zoveel hebben als je aan het sporten bent. Vermijd daarom deze voedingsmiddelen.

1. Hummus
Voor alle bonen en erwten geldt dat ze niet zo snel verteren en voor een opgeblazen gevoel kunnen zorgen. Niet prettig als je lekker wilt wielrennen of hardlopen.

2. Groene groenten
Broccoli, spinazie en andere groene groenten zijn heel gezond, omdat ze vol vezels zitten, maar daar heb je tijdens het sporten juist geen behoefte aan. Het langzame verteringsproces zorgt voor lichaamsgassen en een opgeblazen gevoel.

3. Energiedrankjes
Energiedrankjes met koolzuur en veel te veel suiker zorgen voor een opgeblazen gevoel, vermoeidheid en gasvorming. Bovendien droog je door het hoge cafeïnegehalte nog meer uit door dit soort drankjes.

4. Gefrituurd en zout voedsel
Vet voedsel ligt als een blok op je maag. Je wordt er tijdens het sporten alleen maar misselijk van. En van zout voedsel droog je te veel uit.

5. Avocado
Ook avocado ligt te zwaar op de maag. Door de trage vertering ervan kun je last krijgen van buikkrampen.

6. Muesli-repen
Muesli-repen bevatten alleen maar heel veel suiker, waardoor je er eerder moe van wordt dan energiek. Wil je toch een reep eten, kies dan voor een variant met evenveel suiker als eiwitten.

7. Pittig eten
Gekruid en pittig eten kan tijdens een zware sportsessie tot brandend maagzuur leiden. Laat daarom de kruiden achterwege als je gaat trainen.

Bron(nen):   Goed Gevoel