Overvolle treinen: ‘Het zweet stond bij een ieder op de lip en het vocht droop van de ramen’
Nog nooit ontving de NS zoveel klachten over te volle treinen. Tussen september en december vorig jaar werd er 17.000 keer geklaagd. Reizigers voelen zich 'een ingeblikt sardientje' en klagen over flauwvallers, schrijft het AD.
Sinds september kunnen reizigers met hun mobiele telefoon klachten indienen bij de NS-reisplanner en het Meldpunt Volle Treinen van Rover. Mede daardoor verdrievoudigde het aantal klachten in september en oktober.
Het drukste traject is Uitgeest-Amsterdam. Over de treinen van 8.13 en 8.43 uur is 712 keer geklaagd. 'De trein was niet een beetje vol maar echt OVERVOL!' verzucht een reiziger. 'Het zweet stond bij een ieder op de lip en het vocht droop van de ramen.'
De tweede plaats gaat naar de intercity van 8.08 uur van Hilversum naar Amsterdam met 264 klachten. 'Het lijkt wel een veewagon,' zegt een passagier. 'Lepeltje lepeltje met een wildvreemde staan is niet waarom ik elke maand 180 euro betaal,' vervolgt hij.
De NS zegt 30 procent van de treinen in de spits verlengd te hebben, maar herhaalt nog maar eens: 'Het zal ongelofelijk druk blijven. Staan hoort er gewoon bij.'
Bron(nen): AD
Koop een kleine auto dat is altijd beter dan staan in een drukke trein, en zoveel duurder is het niet.
cijfers graag (met alle kosten inbegrepen )
(in antwoord op Jo)hier heb je een idee:
koop bijv. een suzuki alto uit 2005 voor 1500 (zie bijv. autoscout24), eentje uit 2000 koop je voor 1000, dus verkoop ‘m na 5 jaar en hij kost je 100 p/j; verbruik ongeveer 5 liter op 100km. een liter 95 kost 1.65. rij 14k km in het jaar = 1155 euro aan benzine p/j. betaal ongeveer 350 aan verzekering en ongeveer 120 aan belasting p/j. reken ook maar 250 aan onderhoud p/j.
100+1155+350+120+250/12=165 p/m. moet je wel thuis en op je werk gratis kunnen parkeren
(in antwoord op Windows 8)Bedankt voor de moeite (dat kan makkelijker hoor, kost per km is ergens op het net te vinden ;))
(in antwoord op (.)(.))Dan sta je elke dag in de file….emigreren lijkt me beter.
(in antwoord op (.)(.))http://www.seat.nl/voorhetzelfdegeld/mii
199 per maand buiten het verbruik van de benzine
dan heb je wel een splinternieuw auto’tje
Met een SEAT Abonnement zitten alle kosten in 1 vast bedrag
verwerkt: all-risk verzekering, pechhulp én alle onderhoud. Het enige dat je zelf nog moet doen is tanken!
Vast bedrag per maand
(in antwoord op Windows 8)All risk verzekering
Geen investering vooraf
Gratis internationale pechhulp
Onderhoud en reparaties
Bandenservice
Wegenbelasting
APK
Veel extra opties
Trek maar eens flink vaak aan de noodrem dan verandert er vast snel iets. . .of zijn we daar te CALVINISTISCH voor ??
Wat heeft het christelijk, calvinistisch geloof hier nou weer mee te maken? Laat u racistische en beledigende opmerkingen a.u.b. voor u! U beledigt er andere mensen mee!!!
(in antwoord op rudiaan)racistisch?
(in antwoord op Diederik)Kbedoel er niet eens zozeer het geloof maar de instelling mee. . .veel mensen zijn te mak om OP te spelen, dus berusten ze maar in de dingen. . .maar daar van afgezien, nu zie je maars weer in een schier on-regeerbaar land is er altijd wel iemand die zich ergens aan stoort of weer een andere mening heeft. . . en zo varen de scheepjes int rond 🙂
(in antwoord op Diederik)De NS zegt 30 procent van de treinen in de spits verlengd te hebben,
maar herhaalt nog maar eens: ‘Het zal ongelofelijk druk blijven. Staan
hoort er gewoon bij.’
Met zo’n attitude heeft het management m.i. recht op een extyra bonus.
Je betaalt meer voor een kaartje, maar als tegenprestatie krijg je van de N$ ook langere reistijden en meer medepassagiers ervoor terug. Dus mooie deal zou ik zeggen!!
Je kan natuurlijk ook gewoon een trein eerder pakken.