Selexyz gaat boeken binnen 2 uur bezorgen
Selexyz biedt klanten in Groningen, Nijmegen en Utrecht vanaf morgen de optie om boeken binnen 2 uur te laten bezorgen. Voor het experiment maakt de keten gebruik van eigen ‘boekkoeriers’ op de scooter.
Met de same day delivery van boeken heeft Selexyz een unieke propositie, al is de vraag hoeveel mensen geen dag kunnen wachten om een boek in handen te krijgen. Onbekend is nog of en hoeveel webshoppers en telefonische bestellers moeten betalen voor de snelle bezorging.
Net als pizzakoeriers hebben de boekkoeriers van Selexyz een doos achterop (foto). Uit een video over de bezorgservice blijkt dat alleen boeken met een speciaal logo op de site direct kunnen worden bezorgd, wat zal afhangen van de fysieke beschikbaarheid in de winkel. De scooters zijn bestickerd met de tekst www.boekkoerier.nl, een url die nu nog leidt naar Selexyz.nl. Mogelijk biedt het nieuwe domein straks een verzamelplaats voor snel leverbare boeken.
Bron(nen): Twinkle
Dit topic wordt U aangeboden door Selexyz.
as de pizzaboer het kan, kan het ook met een boek!
Wat een onzin zeg. Wie heeft er ooit zo’n hoge nood om een boek? Misschien hooguit als last-minute cadeautje… Wanhoopsdaad van een noodlijdend bedrijf. Wat Selexyz niet begrijpt, is dat ze het niet in de snelheid, maar in de diepte moet zoeken. Winkelpersoneel dat werkelijk belezen is, zoals dat in antiquariaten ‘t geval is, waar ze je iets goeds kunnen aanraden. En niet grotere boekhandels vol pulp, maar meer kleinere, beter verspreid over het land. Misschien dat dat ze nog zou kunnen redden.
Inderdaad, ik dacht meteen hetzelfde: de nood is wel erg hoog gestegen.
(in antwoord op Loobs)Snelle titels, snel leveren kan iedereen, daar levert een paar uur verschil weinig meerwaarde op, waarschijnlijk niet eens de kosten van de koeriersjongen.
Mensen die het belangstellingsgebied van de klant goed kunnen inschatten en zelf voldoende belezen zijn om met kennis van zaken tips te geven zijn onmisbaar in de winkel. De winkel die de tastbaarheid, de sfeer en de geur heeft die het internet ontbeert.
Het is innovatief en dus goed.
En uiteraard, onder druk komen de beste ideeën. (en ook slechte).
De toekomst zal het uitwijzen.
Iig heeft een bedrijf dat met ideeën en innovaties komt een grotere kans op overleving, dan bedrijven die elk nieuwe idee afschieten vanwege ‘nieuw’.
(in antwoord op Loobs)Geweldig idee!
Slim! Ik zou er nog gebruik van maken ook.