De treurige factor die de vakantiebestemming van Millennials bepaalt

Hoe kies je een vakantiebestemming? Mogelijk selecteer je op factoren als mooi weer, een goed hotel, weinig andere toeristen, veel natuur of juist cultuur. Zo niet de millennial. Die kiest op basis van ‘Instagrammability’.

Dus het gaat er vooral om hoe mooi de bestemming eruit ziet op Instagram. Dat blijkt uit onderzoek onder duizend Britten tussen de 18 en 33 door verzekeraar Schofields Insurance. 40 procent van de millennials koos een vakantie-adres vooral vanwege de ‘Instagrammability’.

De resultaten tonen aan hoeveel belang jongeren hechten aan hun online identiteit. Die is belangrijker dan hun eigen wensen of voorkeuren. Het gaat er niet om wat ze zelf vinden, maar wat de online buitenwereld van hen denkt. En dat is toch best wel treurig.

“Ik schaam me er niet voor om toe te geven dat ik graag naar plekken ga die er mooi uitzien op Instagram, maar dat is niet de enige reden,” zegt de 25-jarige Rebecca tegen The Independent. “Als een plaats mooi is, dan geniet ik er van om daar te zijn én om mijn Instagram-account te verbeteren.”

Dit zijn de vijf belangrijkste factoren die een rol spelen bij de keuze voor een vakantiebestemming.

1. Hoe ‘Instagrammable’ een plek is – 40,1 procent.

2. Prijs/beschikbaarheid van alcohol – 24 procent.

3. Persoonlijke ontwikkeling – 22,6 procent.

4. Mogelijkheid om lokale keuken uit te proberen – 9,4 procent.

5. Bezienswaardigheden – 3,9 procent.

Bron(nen):   The Independent