BP vecht aan twee fronten

In de geest van een gigantische militaire operatie is BP doende het olielek te dichten in de Golf van Mexico. Intussen meldt de kustwacht hoe de grote olieplas dichterbij komt en de eerste fotos van vogels die besmeurd zijn met olie zullen er ongetwijfeld inhakken. BP moet het lek zien te dichten, maar is volgens The New York Times nagenoeg even energiek bezig aan het pr-front. Als het bedrijf op zijn naam krijgt staan dat het verantwoordelijk is voor een van de grootste olierampen uit de geschiedenis, is dat vragen om moeilijkheden. En komen nieuwe boorlicensies in gevaar. Dus wat te doen? Journalisten en cameraploegen meenemen in een helikopter boven het rampgebied, tonen hoe hard er wordt gewerkt en beloven dat BP er werkelijk alles aan wil doen om deze ramp om te buigen in een, laten we zeggen, win-win-situatie. Waarbij u moet denken aan de mogelijkheid dat BP bovenmenselijke inspanningen wil leveren om het natuurlijke leven in de Golf weer op orde te krijgen. In bijgaand artikel kunt u goed lezen hoe dat in z’n werk gaat. Welingelichte Kringen vermoedt dat ergens in Nederland wel opleidingen zijn voor jonge pr-luitjes die moeten leren hoe in crisissituaties te handelen, en wat ons betreft is dit stuk uitermate geschikte lesstof.

Bron(nen):   The New York Times