Ryanair wil voor € 10 naar New York gaan vliegen
Ryanair baas Michael O'Leary heeft gisteren bevestigd dat een spotgoedkope verbinding tussen Europa en de Verenigde Staten hoog op zijn verlanglijstje staat. Zodra Ryanair voldoende toestellen heeft - en dat kan een paar jaar duren - wil het bedrijf diensten gaan verzorgen vanuit verschillende opstapplaatsen in Europa naar verschillende bestemmingen in de VS. De goedkoopste tickets voor de reis Europa-VS zullen € 10 bedragen. De terugreis kost $10. De gemiddelde prijzen voor tickets zullen hoger zijn dan dat. En, zoals bij Ryanair gebruikelijk, kost iedere extra dienst, zoals bijvoorbeeld bagage, extra geld.
Onder druk van Ryanair en andere low budget maatschappijen is vliegen binnen Europa, ook bij traditionele maatschappijen, veel goedkoper geworden. Te verwachten valt dat iets soortgelijks zal gebeuren op transatlantische routes
Bron(nen): Independent
Als ik vandaag boek bij ryanair voor volgende week een retourtje Barcelona dan kost dat 49,-. New York zo’n beetje 4x zo ver. Alleen al aan brandstof kost zo’n overtocht per persoon vele malen meer, dus dit verhaal is ongetwijfeld nog niet compleet.
Is nog een wonder dat die lui niet neerstorten.Ze gebruiken nieuwe vliegtuigen ,dat wel.
(in antwoord op Vogelbeest)Maar ze onderbetalen personeel ,dat te lang moet werken en ze nemen te weinig brandstof mee.
Die tarieven €10 zijn natuurlijk de stunt-tarieven. Voor die prijs zijn er maar heel, heel beperkt tickets te koop: een heel beperkt aan stoelen, in een heel beperkt tijdsslot. En vast exclusief _alles_: belastingen, (brandstof-) toeslagen, etc. Je zal meestal een veelvoud gaan betalen van dit tarief, en dat is logisch ook. Voor die €10 pp kan je gewoon niet vliegen.
Dit is een oud plan van Ryanair, ben benieuwd of dit ooit van de grond komt of dat het blijft bij veel proefballonnetjes die Ryanair met enige regelmaat oplaat.
Uitstekend initiatief van Ryanair.
Ik ben een keer met zo een prijsvechter naar Mexico gevlogen. NOOIT weer. Ik betaal liever het normale bedrag.