25 verrassend eenvoudige tips om 100 te worden

Voor wie - gezond- oud wil worden hier 25 tips die vaak verrassend weinig omhanden hebben en makkelijk op te volgen zijn (al zitten er ook enkele meer ingrijpende veranderingen in leefstijl tussen). - Balanceer elke ochtend op één been: Beurtelings op één been staan bij het aankleden in de ochtend versterkt je ‘core’ (rug, bekken en buik) spieren. - Eet drie walnoten per dag: Het is de gezondste noot, boordevol antioxidanten (3 is genoeg). - Heb minstens 2 keer per week seks: Seks vermindert stress, zorgt voor grotere tevredenheid en betere slaap. - Gebruik minder zonnebescherming, maar verbrand niet: Vitamine D beschermt tegen hartziekten, kanker en osteoporose, maar verbranden doet de gezondheidsvoordelen teniet. - Maak 6 goede vrienden waar je op kun vertrouwen: Vriendschap stimuleert de aanmaak van de feelgood-stoffen dopamine en oxytocine die hersenactiviteit stimuleren en veroudering tegengaan. - Stop met eten als je voor 80 % vol zit: Naast een lager lichaamsgewicht zorgt minder eten ervoor dat je metabolisme minder werk hoeft te verzetten, wat het lichaam op de lange termijn ontziet. - Ga een uur eerder naar bed: Zorgt voor verlaging van bloeddruk, dus beter voor het hart. - Floss elke avond: Floss de tanden die je wilt houden. - Wees iemand die om details geeft: Zorgvuldige mensen maken feelgood-stof serotonine aan, dus ze overeten niet en slapen beter. Ze nemen ook minder risico’s. - Koop een huisdier, bij voorkeur een hond: Huisdieren hebben een kalmerend effect, een hond uitlaten zorgt voor lichaamsbeweging. - Bewaar je fruit niet in de ijskast: De gezondheidsbevorderende stoffen in fruit zijn optimaal bij kamertemperatuur. - Wees behulpzaam en help anderen: Je voelt je beter: vrijwilligers zijn minder depressief, hebben minder pijntjes en zijn gezonder. - Zing onder de douche: Zingen vermindert stress & depressie en zorgt voor gezonder hart. - Eet twee keer zoveel fruit en groenten: Vitamines en antioxidanten stimuleren immuunsysteem en vertragen veroudering. - Zeur niet! Optimisten leven 12 jaar langer dan pessimisten. - Drink genoeg appelsap: Appelsap houdt de hersenen jong. - Ken je familiegeschiedenis: Zorgt dat je alert bent op tekenen van familiekwalen en -ziekten. - Kijk 1 uur minder tv: Bankhangen is uiterst ongezond. - Sla nooit een medisch onderzoek over: Een uitstrijkje, mammogram of bloeddrukmeting kan vroegtijdig ziekte opsporen. - Meet je middel, niet je gewicht: De omtrek van je buik is een betere voorspeller van hartziekten dan je BMI. Man: minder dan 94 cm, vrouw: minder dan 80 cm. - Stap in het huwelijksbootje: Getrouwde mannen sterven 3 keer minder vaak door hartziekten, getrouwde vrouwen de helft minder. - Lach minstens 20 keer per dag: Lachen stimuleert het immuunsysteem, vermindert stress en zorgt voor aanmaak T-cellen die kanker bestrijden. - Stop met roken: Rokers leven niet alleen korter, de kwaliteit van het leven is ook minder door slechte gezondheid. - Ruil je koffie in voor thee: De antioxidanten in thee bestrijden hartziekten, kanker en voortijdige veroudering. - Probeer te geloven, waar dan ook in: Een sterk geloof ergens in vermindert stress en emotionele problemen.

Bron(nen):   Mirror      

3 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Kruisnet

    Een hoop anti-oxidanten onzin in dit lijstje. Over het nut hiervan: http://www.kennislink.nl/publicaties/anti-oxidanten-hypothese-kan-in-de-prullenbak

  2. queet

    Antioxidanten zijn prima.
    Maar dan wel als hele plant, niet de geisoleerde stof.

    Kan zelfs Parkinson-medicatie vervangen, zonder bijwerkingen.
    Hier de onderzoeken en ervaring:http://www.infowebweistra.eu/parkinson-alternatief.htm

Reacties niet toegestaan