25 verrassend eenvoudige tips om 100 te worden

Voor wie – gezond- oud wil worden hier 25 tips die vaak verrassend weinig omhanden hebben en makkelijk op te volgen zijn (al zitten er ook enkele meer ingrijpende veranderingen in leefstijl tussen).
– Balanceer elke ochtend op één been:
Beurtelings op één been staan bij het aankleden in de ochtend versterkt je ‘core’ (rug, bekken en buik) spieren.
– Eet drie walnoten per dag:
Het is de gezondste noot, boordevol antioxidanten (3 is genoeg).
– Heb minstens 2 keer per week seks:
Seks vermindert stress, zorgt voor grotere tevredenheid en betere slaap.
– Gebruik minder zonnebescherming, maar verbrand niet:
Vitamine D beschermt tegen hartziekten, kanker en osteoporose, maar verbranden doet de gezondheidsvoordelen teniet.
– Maak 6 goede vrienden waar je op kun vertrouwen:
Vriendschap stimuleert de aanmaak van de feelgood-stoffen dopamine en oxytocine die hersenactiviteit stimuleren en veroudering tegengaan.
– Stop met eten als je voor 80 % vol zit:
Naast een lager lichaamsgewicht zorgt minder eten ervoor dat je metabolisme minder werk hoeft te verzetten, wat het lichaam op de lange termijn ontziet.
– Ga een uur eerder naar bed:
Zorgt voor verlaging van bloeddruk, dus beter voor het hart.
– Floss elke avond:
Floss de tanden die je wilt houden.
– Wees iemand die om details geeft:
Zorgvuldige mensen maken feelgood-stof serotonine aan, dus ze overeten niet en slapen beter. Ze nemen ook minder risico’s.
– Koop een huisdier, bij voorkeur een hond:
Huisdieren hebben een kalmerend effect, een hond uitlaten zorgt voor lichaamsbeweging.
– Bewaar je fruit niet in de ijskast:
De gezondheidsbevorderende stoffen in fruit zijn optimaal bij kamertemperatuur.
– Wees behulpzaam en help anderen:
Je voelt je beter: vrijwilligers zijn minder depressief, hebben minder pijntjes en zijn gezonder.
– Zing onder de douche:
Zingen vermindert stress & depressie en zorgt voor gezonder hart.
– Eet twee keer zoveel fruit en groenten:
Vitamines en antioxidanten stimuleren immuunsysteem en vertragen veroudering.
– Zeur niet!
Optimisten leven 12 jaar langer dan pessimisten.
– Drink genoeg appelsap:
Appelsap houdt de hersenen jong.
– Ken je familiegeschiedenis:
Zorgt dat je alert bent op tekenen van familiekwalen en -ziekten.
– Kijk 1 uur minder tv:
Bankhangen is uiterst ongezond.
– Sla nooit een medisch onderzoek over:
Een uitstrijkje, mammogram of bloeddrukmeting kan vroegtijdig ziekte opsporen.
– Meet je middel, niet je gewicht:
De omtrek van je buik is een betere voorspeller van hartziekten dan je BMI. Man: minder dan 94 cm, vrouw: minder dan 80 cm.
– Stap in het huwelijksbootje:
Getrouwde mannen sterven 3 keer minder vaak door hartziekten, getrouwde vrouwen de helft minder.
– Lach minstens 20 keer per dag:
Lachen stimuleert het immuunsysteem, vermindert stress en zorgt voor aanmaak T-cellen die kanker bestrijden.
– Stop met roken:
Rokers leven niet alleen korter, de kwaliteit van het leven is ook minder door slechte gezondheid.
– Ruil je koffie in voor thee:
De antioxidanten in thee bestrijden hartziekten, kanker en voortijdige veroudering.
– Probeer te geloven, waar dan ook in:
Een sterk geloof ergens in vermindert stress en emotionele problemen.

Bron(nen):   Mirror      

3 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Kruisnet

    Een hoop anti-oxidanten onzin in dit lijstje. Over het nut hiervan: http://www.kennislink.nl/publicaties/anti-oxidanten-hypothese-kan-in-de-prullenbak

  2. queet

    Antioxidanten zijn prima.
    Maar dan wel als hele plant, niet de geisoleerde stof.

    Kan zelfs Parkinson-medicatie vervangen, zonder bijwerkingen.
    Hier de onderzoeken en ervaring:http://www.infowebweistra.eu/parkinson-alternatief.htm

Reacties niet toegestaan