Havermout en andere onverwachte suikerbommen

Je doet enorm je best om gezond te eten, laat de chocola en de koekjes staan, maar toch krijg je met bepaalde etenswaren nog steeds grote hoeveelheden suiker binnen, misschien zonder dat je het zelf weet. Onderstaande vijf producten bevatten namelijk heel veel suikers. 1. Pastasaus Pastasaus uit een potje bevat niet alleen vaak veel zout, maar ook veel suiker. Beter maak je de saus natuurlijk gewoon zelf. 2. Oven gebakken chips In het zogezegd gezonde alternatief voor gewone chips zit weliswaar veel minder vet, maar dat wordt gecompenseerd met suiker. Gewone chips bevat ongeveer twee gram suiker per 100 gram, oven gebakken chips acht of negen gram. 3. Gedroogd fruit In gedroogd fruit zit al veel suiker van zichzelf, maar er wordt ook nog eens flink wat aan toegevoegd. Op het ingrediëntenlijstje wordt suiker vaak nog voor fruit genoemd. 4. Havermout Foodies zweren er bij. Havermout zou veel gezonder zijn dan brood. Dat is al eerder onwaar gebleken, maar wat misschien nog niet bekend is, is dat er vaak ook veel suiker aan havermout wordt toegevoegd. 5. Vruchtenyoghurt Je denkt dat je goed bezig bent als je een bakje yoghurt neemt in plaats van een stuk chocola, maar dat valt tegen. Er zit evenveel suiker in als in schepijs.  

Bron(nen):   Goed Gevoel      

11 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Windows 8

    Obsessie met suiker D ?

  2. OneManShow

    Havermout suiker toegevoegd?? waar heeft deze persoon het over? havermout is een geplette korrel haver. meer niet. dat de fabrikant er daarna allerlei rare dingen mee doet en dat probeert aan de man te brengen d.m.v. een mooie verpakking, tekst en commerciële clip op tv of radio via de super… Koop je waar bij de kleine zelfstandige! niet bij die grootgrutters die alleen maar waren van de unilevers e.d. willen verkopen.

  3. Jan

    Opnieuw zo’n discutabel stuk van mevrouw Du Roy over eten. Gewone havermout bevat nooit toegevoegde suiker. Het wordt anders als je het met smaakjes koopt.

    Voor het gedroogde fruit ben ik even naar de supermarkt gelopen en bij geen enkele soort is suiker toegevoegd.

    Tenslotte bevat zelfs 72% pure chocolade 530 kcal per 100 gram. Roomijs 257 kcal. Vruchtenyoghurt ongeveer 100 kcal per 100 gram. Je kunt dus een halve kilo vruchtenyoghurt eten en dan heb je nog minder kcal binnen dan bij chocolade.

    Doe je research mens en stop met die onzinverhalen.

  4. Burgermans

    Ieder pondje gaat door het mondje, Desiree.

  5. Buck Danny

    “Havermout zou veel gezonder zijn dan brood. Dat is al eerder onwaar gebleken[…]”

    Vertel me alsjeblieft waar dat is gebleken, Désirée!

    “[…] maar wat misschien nog niet bekend is, is dat er vaak ook veel suiker aan havermout wordt toegevoegd.”

    Mijn god, aan vrijwel alles in de supermarkt wordt teveel suiker, zout en troep toegevoegd, waarschijnlijk zelfs aan het wc-papier! Doe niet alsof dat aan havermout ligt, weet gewoon wat je koopt en wáár je het koopt!

  6. Boer Mook

    Freule Du Roy zou de toegang tot Welingelichtekringen ontzegd moeten worden. Zij is nl zeer slecht ingelicht en presteert het zelfs om een slecht/tendentieus artikel compleet onwaar te maken door slecht over te nemen. Ga je schamen en doe de volgende keer beter je best. Ook als het buiten lekker weer is.

  7. Nickelson

    Schrijfster moet terug naar school ( of beter nadenken voordat ze iets opschrijft ).
    Als je gezond wilt eten laat je natuurlijk alles wat door de industrie bewerkt is links liggen.
    Havermout is heel gezond, maar natuurlijk alleen in de pure vorm.

  8. Mike Van Der Linden Jansen

    Dat van de havermout klopt niet helemaal, ik ontbijt elke dag met een bakje Quicker Oatmeal <1% suiker zit daar in per portie

Reacties niet toegestaan