
De Volkskrant komt met een nieuw magazine
Terwijl de krantensector steeds dieper in crisis raakt komen er ook nog nieuwe dingen. De Volkskrant brengt vanaf 22 februari bij de zaterdagkrant een nieuw magazine. Het gaat Sir Edmund heten naar Sir Edmund Hillary, de man die als eerste de top van de Mount Everest bereikte. Het bestaande Volkskrant magazine gaat over mode, gadgets en andere aardse zaken. Het nieuwe magazine gaat over nieuwe inzichten en de laatste ontwikkelingen in het denken, van wetenschap tot kunst, van literatuur tot nieuwe media.
Sir Edmund wordt een magazine op krantenpapier, het komt in de plaats van de huidige vier katernen onder de naam V weekeinde. 'We willen voor hen een blad maken dat de fascinatie prikkelt en op ontdekkingsreis gaat langs de toppen van het denken'.

Het zou fijn zijn als kranten gewoon weer zouden gaan doen waar ze in eerste instantie voor bedoeld zijn, namelijk op een onafhankelijke manier nieuws brengen en dat van zo veel mogelijk kanten belichten in plaats van allerlei marketing bobo’s laten nadenken over bij-producten die de verkoop moeten stimuleren. Als ik een (achter het nieuws) magazine wil, dan koop ik dat wel als zodanig in een winkel, daar heb ik geen abbo op een krant voor nodig.
In de Sir Edmund van gisteren wordt de vis verpakt.
De naam geeft al aan dat ze van de gekkigheid niet meer weten wat ze moeten bedenken.