
Nieuw bewijs maakt raadsels rond vlucht MH 370 alleen maar groter
Volgens de New York Times is de nieuwe koers die vlucht MH370 koos nadat het contact was verbroken niet handmatig uitgevoerd, maar door het computersysteem van het vliegtuig. Om de koers te veranderen, heeft iemand zeven of acht dingen moeten intoetsen in het computersysteem dat tussen de piloot en de co-piloot staat, meldt The New York Times. Het is onduidelijk of het Flight Management System, waarin het vluchtplan zit, al geherprogrammeerd was voor vertrek of dat tijdens de vlucht gebeurde.
In het Flight Management Systeem zit het vluchtplan, dat van punt tot punt de route aangeeft. Dat wordt normaal gesproken ingevoerd voor vertrek. Het is volgens de bronnen nog niet zeker wanneer de veranderingen zijn doorgevoerd - voor vertrek of tijdens de vlucht. Ze hebben sterke vermoedens dat de computer na vertrek is geherprogrammeerd.
Een ander raadsel is waarom geen van de passagiers heeft gebeld of getwitterd dat er iets aan de hand was. Het kan dat helemaal niemand in de gaten had dat het toestel de verkeerde kant uit vloog, maar erg waarschijnlijk is dat niet. Een reëlere mogelijkheid is dat het toestel zo hoog vloog dat er geen contact mer mogelijk was. Maar er is ook een theorie dat de passagiers door de te grote hoogte buiten westen zijn geraakt, of erger.
Bron(nen): New York Times Slate

ik kan natuurlijk besluiten artikeltjes van welingelichte kringen niet te lezen.
Maar vooralsnog; wat een gestuntel.
Nog steeds schijnt de beeldbank niet te beschikken over een foto van een B777, dus dan maar weer een foto van een B737 bij het artikel geplaatst. En ‘dingen intoetsten’ klinkt wel erg amateuristisch.
Dan hoor ik het graag van een professioneel zoals u, vertel eens.
(in antwoord op Alwin Niemeijer)Die stilte toch ineens…. 😛
(in antwoord op A.K.)Ook van de radar verdwenen?
(in antwoord op Heldoppantoffels)Haha ja lijkt er wel op!
(in antwoord op A.K.)WEL is niveau grachtengordel groen links communicatie doosjes, zie bijv courtney lover gekrabbel,