Fatwa’s van IS: voetballen liever niet, maar haal gerust een donororgaan uit een levende gevangene

De theologen van IS krijgen regelmatig vragen van radeloze gelovigen: mag je nu wel of niet voetballen bijvoorbeeld. Een aantal van hun antwoorden, vervat in fatwa's, is nu openbaar. Promovendus Nabije Oosten-studies Cole Bunzel heeft een overzicht gepubliceerd op Jihadica.com. Trouw noemt een paar van de meest opvallende fatwa's. Is het moslims in nood toegestaan om organen te nemen van een afvallige gevangene? Ja. Het is toegestaan om gezonde organen uit het lichaam van een afvallige te transplanteren naar het lichaam van een moslim, in een poging om het leven van laatstgenoemde te redden of zijn toestand te verbeteren. Is het vrouwen toegestaan om hun ogen en een deel van hun gezicht te tonen? Nee. Vrouwen die hun ogen tonen, of een gedeelte van hun gezicht, veroorzaken verleiding, vooral wanneer er make-up gebruikt wordt. Vrouwen moeten hun ogen bedekken, al is het maar met iets duns. Daarmee is IS nog strenger dan Saoedi-Arabië, concludeert Trouw. Is het toegestaan om een geldbedrag te nemen van je vader, moeder of een rijk individu, met de bedoeling om daarmee te emigreren naar de Islamitische Staat en jihad te plegen? Geld stelen van je vader of van een rijke is niet toegestaan. Maar er is een grote uitzondering: het is geen diefstal als je vader 'je niet geeft waarop je volgens God recht hebt'. En 'emigreren van het Huis van Ongeloof naar het Huis van de Islam', daar heb je als aspirant-jihadist recht op. Is het vrouwen toegestaan om wapens te dragen op hun gewaad, als daardoor een deel van haar lichaam of de vormen van haar lichaam zichtbaar worden? Nee, niet als het wapen de vorming van het lichaam toont, zoals bij een patronengordel die over de rug wordt gedragen. Als het wapen bijvoorbeeld een Kalashnikov is, mag het wel. Het is toegestaan zoals ook een kleine tas dat is. En voetballen? Het mag wel, maar is hoogst onwenselijk. Het leidt maar af van waar het om gaat in het kalifaat: het dienen van God.

Bron(nen):   Trouw      

8 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Jan

    Wat een achterlijke religie!!!!!!!!!!

    Vraag een moslim in Nederland of hij het erg vind wat er gebeurt door IS.

    Antwoord door de z.g.n. gematigden is ja, maar ze hebben gelijk!

    En zo’n volk huist hier in Nederland, democratie moeten ze niet, daarom je kunt doen wat je wilt, wij zijn in hun ogen minderwaardig.

    Linkse politiek wordt wakker en denk niet aan stemmen, maar aan mensen.

    Iedere dag worden Christenen vermoord en verkracht door de achterlijke, ja de achterlijke dat zijn alle moslims, want blind volgen ze hun leiders.

    Amnesty hoor je niet nu Christenen en Joden de dupe zijn. Feministen hoor ik ook niet, WAAROM NIET!!!!!! Omdat ze de moslims altijd de hand boven het hoofd hebben gehouden. Israel krijgt ook overal de schuld van, net zoals voor de tweede wereld oorlog. Dus links ontken niet de ellende wat moslims doen.

    Van mij mogen alle moslims vandaag nog vertrekken, die zich niet uitspreken tegen IS.

    En verder hierbij wat info, wat moslim geloof eigenlijk is!!!!

    LEZEN!!!!!!!!

    De Joden en de christenen aanbidden dezelfde God van de Bijbel. De islam niet.

    De islam aanbid Allah de heidense pré-islamitische maangod ‘Sin’, die al honderden jaren voor de geboorte van Jezus Christus in heel het Midden oosten werd aan beden. Deze maangod ‘Sin’ had als titel ‘Al-ilah’ (dé God).Al voor de geboorte van Mohammed hadden de Arabieren die titel al samengevoegd tot ‘Allah’. De Maangod ‘Sin’ was een god van haat en oorlog. Zijn symbool was een maansikkel (wassende maan).

    Dus vergeet a.u.b. het sprookje, dat de Islam een religie is van vrede en verdraagzaamheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    De pre-islamitische Arabieren aanbaden wel 360 verschillende goden, waarvan Allah de voornaamste God was. Mekka was voor de Arabieren de belangrijkste plaats van aanbidding van De Maangod ‘Sin’.

    Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar ook de énige god.

    In feite zei hij:

    “Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden”.

    Daarnaast heeft Mohammed Sin/Allah te status gegeven van schepper van hemel en aarde.

    De moslim (strijd-)kreet is niet “Allah is groot” maar “Allah is de grootste”, d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden.

    Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen:

    – tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah.

    – Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

    • Barry Bafman

      Met zoveel uitroeptekens moeten we dit wel serieus nemen natuurlijk. !!!!1111oneoneone

      (in antwoord op Jan)
      • Windows 8

        Jij mag religie gerust serieus nemen. Neem je er dan ook de smurfen, elfjes en eenhoorns bij?

        (in antwoord op Barry Bafman)
        • Chelly

          Smurfengekkies doen niet aan jihad. Kunnen we niet beter gaan discrimineren? Tussen religekies die in naam van hun waanvoorstelling geweld plegen op andersdenkenden en religekkies die dat niet doen.
          De laatsten hebben een hobby en dat mag volgens mij.

          (in antwoord op Windows 8)
      • Bart

        Goed zo, vooral niet inhoudelijk erop in gaan.

        (in antwoord op Barry Bafman)
  2. Glorix

    Minder minder !

  3. Vogelbeest

    Als je in fora van Maroc.nl gaat turven (gisteren zelf gedaan) kom je er achter dat zo’n 90% van de in Nederland levende jonge moslims IS een prachtige organisatie vinden en online zitten te juichen als IS een stad verovert op het Iraakse leger.

Reacties niet toegestaan