12 manieren om een platte buik te krijgen zonder te sporten

Natuurlijk wordt je buik platter als je minder eet en meer beweegt. Alleen verlies je vet meestal overal en niet specifiek op de plaats die je wenst. Een deel van die dikke buik wordt bovendien veroorzaakt doordat ongezonde voedingsmiddelen voor opgeblazenheid zorgen.

Wil je je buik zo plat mogelijk houden dan kunnen onderstaande tips je helpen.

1. Neem probiotica  
Verbeter je darmflora met probiotica, zodat je buik minder opgeblazen is.

2. Eet minder zout
Zout zorgt ervoor dat je lichaam uitdroogt en geneigd is om meer vocht vast te houden.

3. Eet minder suiker
Het wordt opgeslagen als buikvet en zorgt voor een opgeblazen gevoel.

4. Vermijd broccoli
Broccoli en andere kruisbloemige groenten staan er om bekend dat ze zorgen voor gasvorming.

5. Slaap meer
Te weinig slapen is inmiddels een bekende dikmaker.

6. Vermijd koolzuurhoudende dranken
Van cola tot bier en bubbelwijn, het koolzuur veroorzaakt een opgeblazen buik.

7. Drink water
Als je veel water drinkt is dat voor je lichaam een teken dat het overtollige water weg kan. Ook remt het de eetlust.

8. Eet meer fruit
Rood fruit, maar ook bijvoorbeeld sinaasappels, bevatten quercetine. Deze stof vermindert ontstekingen in je buik. En fruit is natuurlijk altijd een beter tussendoortje dan chocolade.

9. Gebruik meer kruiden
Venkel, pepermunt en gember hebben een kalmerend effect op je buik.

10. Verbeter je houding
Als er iets is wat je buik direct platter doet lijken, is het wel een goede houding. Sta dus recht op met je schouders naar achter.

11. Ontspan
Stress zorgt voor meer aanmaak van cortisol. Dit hormoon geeft het signaal af aan je lichaam om vet op te slaan en vooral rond de buik.

12. Eet vezels
Vezels uit fruit, groente en volkoren producten zijn goed voor je darmflora en verminderen buikvet.

 

 

Bron(nen):   Business Insider