Dit dieet is heel eenvoudig. En het werkt

Zonder duidelijke regels is afvallen lastig. Je denkt dat je veel minder aan het eten bent, maar in de praktijk valt het vaak tegen. Daarom is een simpel dieet de beste oplossing. En dat is waar Suzy Wengel, een Deense diëtiste en CEO van een biotechbedrijf, mee komt. Ze viel er zelf 40 kilo mee af.

“The Scandi Sense Diet” heet haar zelfbedachte eetpatroon. Het wordt ook wel het makkelijkste dieet ter wereld genoemd. De enige regel is dat elke maaltijd moet bestaan uit vier handen eten, twee met groenten, een met koolhydraten en een met eiwitten plus een eetlepel vet. Zelf raakte ze met deze methode 40 kilo kwijt in 10 maanden.

Ze woog op haar zwaarst honderd kilo en is nu nog maar zestig kilo. Inmiddels is ze al zes jaar stabiel door zich aan haar eetregels te houden. Je zou per week 400 tot 800 gram afvallen met dit eetpatroon. Op Instagram zijn duizenden plaatjes te vinden van hoe zo’n ‘Scandi Sense’ maaltijd er dan precies uitziet.

Wengel beschrijft bijvoorbeeld zelf een ontbijt dat bestaat uit twee handen met asperges en groene salade, een hand met twee eieren en een halve hand met witte smeerkaas 17%. Hand vier is niet gebruikt vanwege de extra eiwitten. De eetlepel vet bestaat uit olie om te bakken en 30 gram pijnboompitten.

Als lunch neemt ze twee handen met wortel, komkommer, paprika, tomaat en champignon. Een hand met paté, ei en spek en een hand brood. Haar eetlepel vet bestaat uit kaas. Tenslotte bestaat haar avondmaaltijd uit twee handen met uien, fijngesneden tomaten uit blik, kool. Een hand rundergehakt en een hand die ze niet gebruikt om een glas wijn te kunnen drinken. Het vet bestaat uit olie, room en kaas.

Ontbijt

HF1-2: Asparges, grøn salat HF3: 2 æg, et ekstra æggehvide og en halv håndfuld hvid puck ost 17 % HF4: Sparet til fordel for lidt mere protein Fedt: Smør til stegning af æg og 30 gram ristede pinjekerner Smagsgivere: Salt, peber, chili og hvidløg #sensekost #senseslankmedfornuft #arla #asparagus #deslanketøser #suzywengel #kostvejleder #lunch #vægttabsrejse #vægttab #vægtvedligeholdelse #enkurderdur #livsstil #livsstilsændring #fitfam #lowcarb #tasty #instafood #eggs #foodlover #stabiltblodsukker #diabetes #healthyfood

Een bericht gedeeld door Suzy Wengel (@senseslankmedfornuft) op

Lunch

HF1-2: gulerod, agurk, peberfrugt, tomat, champignon HF3: pate, æg, et stykke bacon HF4: brød Fedt: tre forskellige oste Smagsgivere: marmelade Dertil en kande te. #sensekost #senseyourdiet #senseslankmedfornuft #healthylife #sundhed #norway #oslo #grandhoteloslo #entrepreneur #author #authorlife #forfatter #forfatterliv #normality #simplicity #vægttab #weightloss #abnehmen #breakfast #morgenmad #stabiltblodsukker #kostvejleder #suzywengel #

Een bericht gedeeld door Suzy Wengel (@senseslankmedfornuft) op

Avondmaaltijd

HF1-2: Løg, hakkede tomater fra dåse, spidskål HF3: Oksekød HF4: Sparet til fordel for et glas vin Fedt: Olivenolie, fløde, fed ost Smagsgivere: Salt, bouillon, hvidløg, oregano, chiliflager Børn og mand spiser pasta til. #kødsovs #heltnormalt #sensekost #senseslankmedfornuft #slankmedsense #suzywengel #kostvejleder #hverdagsmad #hverdagslykke #smagergodt #livsstil #livsstilsændring #spisekasse #nydelse #familie #hygge

Een bericht gedeeld door Suzy Wengel (@senseslankmedfornuft) op

I repeatedly lost 44–66lb and put it back on again, gaining a little more weight each time. After seventeen years I finally stopped yo-yo dieting and #overeating There is no magic behind my method and tools – just a healthy and balanced view on diet and exercise. I call it the #scandisensediet #sensekost #senseslankmedfornuft #nodietjustsense #beforeandafter #weightloss #vægttab #deslanketøser #yoyodieting #stopovereating @octopus_books_

Een bericht gedeeld door Suzy Wengel (@senseslankmedfornuft) op

Bron(nen):   Business Insider