‘Adverteren op GeenStijl: uw merk naast unieke content’

GEENSTIJL.NL

PRODUCTOMSCHRIJVING

Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin. Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend. Daarmee verschillen we zichtbaar van reguliere media. Onze bezoekers zijn creatief, recht-voor-zijn-raap en extreem kritisch op de media en de wereld om hun heen. Naast het dagelijkse opschudden van het internet denken we graag mee met adverteerders, bijvoorbeeld met unieke content via ons kanaal GeenStijl TV.

Dit is de aanmoediging van TMG (De Telegraaf) om te adverteren naast oproepen tot het uitroeien van vluchtelingen (dobbernegers)en het aanranden van linkse vrouwen (‘Daar moet een piemel in).

Met 2 miljoen unieke bezoekers is GeenStijl behoorlijk groot (3 keer zo groot als Welingelichtekringen) maar het echte geld wordt verdiend bij Dumpert, het GeenStijl zusje waar ‘opzienbarende’ video’s zijn te zien. Als er ergens jivebeelden zijn van moordpartijen, executies (die van Saddam Husein bijvoorbeeld) of iets met seks: haast u naar Dumpert: de site heeft de beelden in Nederland als eerste. En menige adverteerder wil die filmpjes opleuken met een preroll, een filmpje voor het filmpje.

TMG publiceert geen omzet van GeenStijl. Insiders houden het er op dat GeenStijl zelf 2 miljoen omzet heeft en Dumpert veel meer, ergens tussen de 6 en 10.

TMG heeft in 2008 rond de 5 miljoen betaald voor GeenStijl. Vermoedelijk was de waarde – voor de advertentieboycot – een veelvoud. Wat GeenStijl nu waard is is niet te bepalen. Misschien weten we het snel: de kans dat het Belgische Mediahuis, de nieuwe eigenaar van GeenStijl wil worden geassocieerd met dit medium is klein. Mediahuis zal GeenStijl vermoedelijk proberen te verkopen.