Ruud de Wild wint podcastprijs

Beroemd
door anp
donderdag, 06 juni 2019 om 21:23
ruud de wild wint podcastprijs1559849055
Ruud de Wild is in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Dutch Podcast Awards. Ruud won in de categorie Kunst, Cultuur & Muziek met zijn podcast 30 Minuten Rauw, waarin hij een halfuur lang een bekend persoon ongecensureerd aan de tand voelt.
"Ik ben heel erg blij met deze Dutch Podcast Award. Een oprecht gesprek zonder grenzen en meningen, maar pure interesse. Het mooiste wat er is", reageert Ruud de Wild.
Robert Jensen viel niet in de prijzen. Hij was genomineerd voor twee Dutch Podcast Awards, maar die prijzen gingen donderdag naar anderen. Jensen wil zich meer richten op podcasts nu zijn programma niet op televisie te zien is.
De wereld van het wielrennen
Jensen zelf was genomineerd voor de prijs voor beste host, maar die ging naar Lamyae Aharouay. Zij versloeg ook andere genomineerden, zoals Domien Verschuuren, Jan Roos, wielrenner Laurens ten Dam, dj Patrick Kicken, Ruud de Wild en David Achter de Molen, de voormalige zanger van rockband John Coffey. De award in de categorie Media en Opinie ging niet naar de Jensen Podcast, maar naar De Krokante Leesmap van BNNVARA.
Profwielrenner Laurens ten Dam won wel een award, in de categorie Sport. In de podcast Live Slow Ride Fast vertelt hij over de wereld van het wielrennen.
Steeds populairder
De Brand in het Landhuis, gemaakt door Simon Heijmans en omroep NTR, won donderdag de prijs voor beste podcast in de categorie Verhalend. De Brand in het Landhuis gaat over de dood van de alleenstaande miljonair en grootgrondbezitter Ewald Marggraff. Hij stierf op 7 december 2003 bij een brand in zijn landhuis in Vught. Sindsdien gaan er veel verhalen rond over wat hem zou zijn overkomen. ''Het meeslepende verhaal en de manier waarop Simon dat vertelt, laat je als luisteraar niet los. Je wordt meegezogen in een bijzonder, waargebeurd verhaal, waarbij elke aflevering een cliffhanger bevat'', verklaart juryvoorzitter Michiel Veenstra de keuze.
Podcasts trekken steeds meer luisteraars. Diensten als Spotify steken daarom veel geld in zulke reeksen.