Grafiek: The rise and fall van Apple’s iPod

Nog maar 6 jaar geleden was de iPod Apple's grootste moneymaker en was de muziekspeler een ongekende hit. Maar de levensduur van gadgets is kort en wordt steeds korter. Deed de krant er 400 jaar over om aan het eind van zijn levenscyclus te komen, de iPod is daar nu al bijna  

7 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Piet

    Waarom ligt de piek in q1 en niet in q4 (kerst e.d.)?

  2. Kamikaazkop

    Niet zo vreemd toch. Immers, wat heb je aan een iPod als je iPhone hetzelfde kan??

  3. catchit64

    Mijn neefje van 10 is helemaal blij met zijn iPod want hij kan er (bijna) net zo veel mee als met een iPhone alleen een iPhone is veel te duur voor zo’n manneke dus ik denk dat dat nog de doelgroep is maar als de iPhone o.i.d. binnen financieel bereik komt dan is het over denk ik.

  4. jan

    Een bedrijf dat niet bang is met nieuwe producten oude producten te kannibaliseren. Daar zouden nogal wat bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen!

  5. Berend Rijsbergen

    Waar staan de pieken en dalen voor? Nieuwe product-introducties, of wellicht uitgaven rond de feestdagen? Zou u ajb een bron van de grafiek kunnen plaatsen? Dank.

Reacties niet toegestaan