Mensen die nu een Senseo bezitten, kopen vaak geen nieuwe Senseo meer. ‘Die Nespresso’s blijven maar mooier worden waar de Senseo nauwelijks verandert’, zegt een anonieme marketeer. ‘En het oog wil ook wat.’
Douwe Egberts, dat maandag tijdens een groots evenement zijn nieuwe Senseo-apparaat introduceert, wil niet reageren op de berichtgeving. Net als Philips, dat samen met de koffiebrander het Senseo-apparaat ontwikkelt.
Nederland heeft genoeg van Senseo
Op de Nederlandse koffiemarkt is Douwe Egberts de strijd aan het verliezen van merken als Nespresso. De omzet van Douwe Egberts loopt snel terug en kwam in 2013 uit op €317 miljoen. Dat is 5,9% minder dan het jaar daarvoor. De oorzaak van die daling is dat steeds meer mensen Senseo inruilen voor betere koffie, zoals die uit een apparaat van Nespresso meldt De Telegraaf.
Senseo is dan ook een verderfelijke slootwatercentrale en de perfecte afspiegeling van de afgestompte smakeloosheid van de gemiddelde Nederlander.
het smaakt ook nergens naar
Mooi, de meesten die ik ken zijn jaaaaaren geleden al overgestapt op een fatsoenlijke espressomachine.
Of terug naar filter
Of nespresso
En terecht.
*blij met mijn expresso machine , echte koffie*
Ik drink mijn Senseo elke dag met veel smaak.