Crisis treft escortbranche

Escortbureaus en clubs klagen over de recessie die hen voelbaar treft. Klanten houden de hand op de knip, komen minder vaak en hebben hogere eisen, aldus André van Dorst van de Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven(VER) tegen Spits. ,,Als het crisis is ga je kijken naar wat je noodzakelijk nodig hebt. Dan valt een escort snel af, met name de frequentie van het aantal bezoeken. Men slaat dan snel een keertje over.”

Volgens Van Dorst eist de klant ook meer service. ,,Hij moet in de watten gelegd worden, want hij wil meer waar voor zijn geld. Ook omdat hij weet dat het niet zo goed gaat. Sommige bedingen lagere prijzen. Bovendien zit de jongere generatie veel meer achter het internet”, zegt hij in Spits

Een belrondje langs zo’n vijftig escortbureaus levert vooral klaagzangen op over het wegblijven van klanten. Zoals escortbureau Dolce Vita in Spijkenisse. ,,De economische crisis heeft flink hard toegeslagen. Er wordt aanzienlijk minder gebeld”, zegt de eigenaar.

Bron(nen):   Spitsnieuws