Wat wordt de slechtste slogan van het jaar?

Het is weer tijd voor de verkiezing van de slechtste slogan van het jaar. Je zou denken dat niemand zit te wachten op die titel, toch vinden de genomineerde bedrijven het vaak helemaal niet erg. “Er zijn er zelfs bij die hun slogans zelf insturen, in de hoop dat ze winnen. Dat levert weer publiciteit op”, zegt Tefke van Dijk, een van de bedenkers in de Volkskrant.

De verkiezing bestaat vijf jaar. De eerste winnaar in 2012 was de Hema met ‘Hema, de worst musical’. In 2013 ging een tandartsenpraktijk (‘We do our business in your mouth’) er met de prijs vandoor, het jaar daarna gevolgd door een aannemer (‘Een timmer timmert, een tandarts boort… maar wij zitten lekker in Velsen Noord’)  en vorig jaar was heibedrijf Steenman uit Oosterblokker de winnaar met de tekst ‘Iedere paal gaat erin’.

Dit zijn de genomineerden voor dit jaar. Stemmen kan tot 12 december.

  • Aad Kentie. Wie kentie niet?! (Aad Kentie, koffie- en snackcorner, Rotterdam)
  • Food to Thai for! (Thai from Sky, Thais restaurant, Amstelveen)
  • Linger OG Makelt het voor elkaar! (Linger OG, makelaar, Amsterdam)
  • Tiet voor een goede BH (Hullegie, lingeriewinkel, Epe)
  • We’re full of crêpe! (Creppies, mobiele foodtruck, Vlaardingen)
  • Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners, hordeuren en –ramen, Lonneker)
  • Wij spelen open taart (Strik Patisserie, Nijmegen)
  • Your shit is my food! (L.P. Reith, loodgietersbedrijf, Den Haag)
  • Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (Th. Van Straalen, bouwmaterialen, Utrecht)
  • Zit je haircut (Local Heroes, hairsalon en barber, Utrecht)