11 praktische tips waardoor je beter slaapt in de hitte

Op het strand, in de tuin of op het terras, hoe je ook geniet van het warme weer, er is altijd één groot nadeel: je moet er ook in slapen. En zonder airco kan het knap warm worden in je slaapkamer. Deels moet je de hitte maar gewoon ondergaan, maar er zijn ook enkele handige trucs, waardoor je er net wat minder last van hebt.

Daarom elf tips:

  1. Ga sporten in de ochtend in plaats van in de avond, zodat je lichaam niet nog extra opwarmt.
  2. Douche ‘s avonds lauw, maar niet te koud, omdat je lichaam dan juist warmte probeert vast te houden.
  3. Stop je lakens of kussensloop kort in de vriezer voor je gaat slapen.
  4. Vul een kruik met koud water en leg die onder je knieën, nek of pols.
  5. Vul een leeg flesje parfum (of iets anders) met koud water dat je over je heen kunt sprayen als het te warm wordt.
  6. Eet pittig voedsel tot drie uur voor het slapengaan. Je gaat er extra van zweten.
  7. Houd je voeten koud door ze op een pak ijs te laten rusten of in ieder geval buiten je lakens te houden.
  8. Hang een koude fles water of zak met ijs voor je ventilator.
  9. Slaap in een andere slaapkamer dan je partner. Twee lichamen is ook twee keer lichaamswarmte.
  10. Slaap in natte sokken of een vochtig shirt.
  11. Houd je polsen en voeten even onder de koude kraan vlak voor je gaat slapen.
Bron(nen):   The Independent