10 controversiële en enigszins verwarrende anti-rookadvertenties

Reclamecampagnes geven onze beleving vorm. Ze dicteren ons humeur en schudden onze zintuigen wakker, en in toenemende mate veranderen ze onze gewoonten. Naarmate de waarden van de samenleving zijn veranderd, zijn ook de advertenties veranderd.

Met jaren van onderzoek achter zich hebben reclamebureaus een nieuwe en creatieve manier gevonden om onze aandacht te vangen. Het probleem waar reclamemakers vaak tegenaan lopen is dat ze moeten gissen naar welke campagnes zullen aanslaan bij het publiek. Soms zijn ze te confronterend of hebben ze nauwelijks  impact. Confronterend en enigszins verwarrend zijn deze 10 anti-rookadvertenties.

‘Smoking will be harmful for your breath’ (Frankrijk).

‘In 2066, Bin Laden will be caught. Live to see it. Quit smoking now’ (Brazilië).

 

‘A jamming sex-machine-gun? Stop smoking.’ (Finland).

 

‘Smokers give birth to children who are susceptible to lung diseases. Put out the fire’ (India).

 

‘More than 4.700 toxic substances against you. Stop smoking’ (Brazilië).

 

‘Smoking is the stupiest way to commit suicide’ (Peru).

 

‘Smoking kills 14.000 people. Every day’ (Roemenië).

 

‘Cigarettes smoke people’ (Canada).

 

Groot-Brittannië.

 

‘Roken, maakt je een slaaf van tabak’ (Frankrijk).

Bron(nen):   So Bad So Good      

3 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. John JohnN

    Allemaal even dom en banaal. Wetenschappers zouden meer moeite moeten om het gen te ontdekken dat mensen verslaafd maakt.

  2. Septagon

    Allemaal top plaatjes voor je Facebook page!

Reacties niet toegestaan