Sunday Times (ook Murdoch) hackte bankrekening premier Brown

De Sunday Times en andere Murdoch kranten zijn op jacht geweest – met wisselend succes – naar a. de voicemail van Gordon Brown, b. zijn financiële gegevens, zoals bankafschriften, c. de medische dossiers van zijn gezin. Met name de gegevens van zijn chronisch zieke zoon waren in de belangstelling.
Bijna ieder uur komt nieuwe smerigheid aan het licht over de werkwijze van de Murdochkranten en de Guardian is bijna steeds de brenger. Zij onthulde lange tijd geleden het bestaan van de afluisterpraktijken van Murdoch en zijn ook nu steeds beter op de hoogte dan alle andere media en mogelijk ook dan justitie.
Het was zeker niet alleen News of The World, het was het hele krantenimperium van Murdoch en daarmee bijna de helft van de Britse pers waar alle middelen geoorloofd waren voor de aandacht van de lezer en dus de winst, ook misdaad.
Nog een aardig detail: News of the World zou een lijfwacht van de koninklijke familie hebben omgekocht in ruil voor informatie.

Overigens: het Weblog van de NOS houdt de kwestie scherp in het oog

Bron(nen):   The Guardian  Weblog NOS