Social tv – het nieuwe televisiekijken

The Voice aan het kijken met een schuin oog op je tablet, lekker Facebooken of Twitteren? Even die exotische bestemming op Google opzoeken die je net op Discovery voorbij zag komen? Adverteerders houden van je! Het verdubbelt namelijk de toegang tot hun doelgroep. Het zogeheten ‘social tv’ is waar bedrijven zich nu volop op storten.

En niet alleen met het simpel weergeven van hashtags (zo passé), of laten zien waar je op Facebook of internet te vinden bent (prehistorisch!). Nope, de kunst is om content te versmelten met conversatie en marketing. En dus tweeten sterren tijdens liveshows, zodat een opgenomen aflevering dodelijk saai wordt. Shows ontwikkelen hun eigen apps die realtime en nonstop jou bombarderen met discussies, wedstrijden, foto’s en video’s, uiteraard gezond doorspekt met al dan niet verborgen advertenties. Duizelt het je al?

Houd een oogje in ’t zeil voor nieuwe social network apps voor entertainment, waar je kunt inchecken op een tv-show (FourSquare voor televisie) en daar punten en andere beloningen voor ontvangt. Of een app die hoort waarnaar je kijkt en daar direct informatie over geeft (rolverdeling, nieuwtjes, roddels, social feeds etc).

Nu nog een stilte app. Aahhhh…..

Bron(nen):   CNNMoney